Αναπτυξιακά Ορόσημα

Αξιολόγηση Χρήστη: 0 / 5

Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά
 

Αναπτυξιακά Ορόσημα  του  λόγου  και  της  ομιλίας

 

Ηλικία 0-6 μηνών

  • Τρομάζει με ήχους/αναγνωρίζει οικίες  φωνές
  • Εντοπίζει τον ήχο γυρνώντας το κεφάλι.
  • Μιμείται ήχους.
  • Χρησιμοποιεί ήχους ή χειρονομίες για να υποδείξει ανάγκες.
  • Χρησιμοποιεί διαφορετικό κλάμα για να εκφράσει διαφορετικές ανάγκες.
  • Χαμογελάει όταν του μιλάνε.
  • Χρησιμοποιεί τα φωνήματα π, μπ και μ
  • Ποικίλλει σε ύψος και ένταση η φωνή του.

 

Ηλικία 7-12 μηνών

  • Καταλαβαίνει το ναι και το όχι.
  • Καταλαβαίνει και αποκρίνεται στο όνομά του.
  • Ακούει και μιμείται περισσότερους ήχους.
  • Αναγνωρίζει λέξεις που σχετίζονται με συνηθισμένα αντικείμενα (π.χ. μπάλα, παπούτσι).
  • Μιμείται μερικούς ήχους όπως  φωνούλες  ζώων
  • Ακούει όταν του μιλάς.
  • Αρχίζει να μετατρέπει το μουρμούρισμα σε ακατάληπτη γλώσσα.
  • Παράγει μία ή περισσότερες λέξεις.
  • Χρησιμοποιεί ουσιαστικά.(μαμά ,μπαμπά ,γάλα)
  • Έχει εκφραστικό λεξιλόγιο 1-3 λέξεων.
  • Κατανοεί απλές εντολές. (δώσε μου..)

 

Ηλικία 13-18 μηνών

  • Χρησιμοποιεί μη καταληπτή ομιλία (νεολογισμοί).
  • Παραλείπει μερικά αρχικά σύμφωνα και σχεδόν όλα τα τελικά σύμφωνα.
  • Ακολουθεί απλές εντολές.
  • Αναγνωρίζει 1 με 3 μέρη του σώματος.
  • Έχει εκφραστικό λεξιλόγιο από 3 έως 20 ή περισσότερες λέξεις (κυρίως ουσιαστικά).
  • Συνδυάζει χειρονομίες και λόγο.
  • Ζητά επίμονα τα αντικείμενα που επιθυμεί.

 

Ηλικία 19-24 μηνών

  • Χρησιμοποιεί λέξεις πιο συχνά από την μη καταληπτή ομιλία (νεολογισμούς).
  • Κάνει ερωτήσεις  μπάλα  που ή  που  μπάλα)
  • Αρχίζει να συνδυάζει ουσιαστικά και ρήματα. Κάνει απλές προτάσεις(  μαμά  γάλα, μπαμπά μπάλα)
  • Χρησιμοποιεί κατάλληλο χρωματισμό στη φωνή για τις ερωτήσεις.
  • Απαντά στην ερώτηση «τι είναι αυτό;». Ονομάζει αντικείμενα
  • Διασκεδάζει ακούγοντας ιστορίες τραγουδάκια και  αρχίζει  να  συγκεντρώνεται  στις  εικόνες  ενός  βιβλίου
  • Έχει εκφραστικό λεξιλόγιο περίπου πενήντα λέξεων
  • Έχει αντιληπτικό λεξιλόγιο περισσότερων λέξεων  απ’  ότι  το  εκφραστικό

 

Ηλικία 2-3 ετών

  • Η ομιλία του  γίνεται  περισσότερο  κατανοητή σε  ένα  ποσοστό  50%.
  • Εκφράζει την ανάγκη για τουαλέτα (πριν, κατά τη διάρκεια ή μετά).
  • Ζητάει αντικείμενα με τ’ όνομά τους.
  • Δείχνει τις εικόνες σε βιβλίο ονομάζοντάς τις.
  • Αναγνωρίζει διάφορα μέρη του σώματος.
  • Ακολουθεί απλές εντολές και απαντά στις απλές ερωτήσεις.
  • Απολαμβάνει να ακούει μικρές ιστορίες και τραγούδια
  • Κάνει ερωτήσεις με 1 ή 2 λέξεις.
  • Χρησιμοποιεί φράσεις 3-4 λέξεων με Υποκείμενο – Ρήμα – Αντικείμενο.
  • Έχει εκφραστικό λεξιλόγιο 50 ως 250 ή περισσότερων λέξεων (ραγδαία ανάπτυξη κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου).
  • Αρχίζει να  χρησιμοποιεί  γραμματικούς  κανόνες  όπως  χρόνους άρθρα 
  • κάνει ακόμη  αρκετά  γραμματικά  και  συντακτικά  λάθη.
  • Καταλαβαίνει το «ένα» και τα «πολλά».
  • Εκτελεί σύνθετες  εντολές

 

Ηλικία 3-4 ετών

  • Ακολουθεί εντολές που αποτελούνται από 2 και 3 μέρη.
  • Ρωτάει και απαντάει σε απλές ρωτήσεις (ποιος, τι, πού, γιατί).
  • Χρησιμοποιεί την ομιλία για να εκφράσει συναισθήματα.
  • Χρησιμοποιεί 4 με 5 λέξεις στις προτάσεις.
  • Αναγνωρίζει αντικείμενα με το όνομά τους.
  • Έχει αίσθηση του παρελθόντος και του μέλλοντος.
  • Ο λόγος είναι 80% καταληπτός.
  • Η γραμματική βελτιώνεται αν και κάποια λάθη επιμένουν.
  • Βάζει 2 γεγονότα σε χρονολογική σειρά.
  • Συμμετέχει σε συζητήσεις.
  • Μπορεί να  διηγηθεί  μια  μικρή  ιστορία
  • Χρησιμοποιεί πληθυντικό, αντωνυμίες και ρήματα  αορίστου.

 

Ηλικία 4-5 ετών

  • Μετράει ως το 10 μηχανικά.
  • Χρησιμοποιεί γραμματικά σωστές προτάσεις.
  • Χρησιμοποιεί προτάσεις 4 ως 8 λέξεων.
  • Απαντά σε σύνθετες ερωτήσεις που αποτελούνται από 2 μέρη.
  • Ρωτά για ορισμούς λέξεων
  • Μειώνεται ο συνολικός αριθμός των επαναλήψεων
  • Μειώνεται σημαντικά ο αριθμός των συνεχών ηχητικών παραλείψεων και των υποκατάστατων
  • Ο λόγος του είναι συνήθως καταληπτός από τους ξένους.
  • Μιλά σχετικά με εμπειρίες στο σχολείο, σε σπίτια φίλων, κλπ.
  • Αναμεταδίδει με ακρίβεια μια μεγάλη ιστορία.
  • Δίνει προσοχή σε μια ιστορία και απαντά σε απλές ερωτήσεις σχετικά με αυτή.

 

Ηλικία 5-6 ετών

  • Αρθρώνει σωστά  τα  περισσότερα  φωνήματα
  • Ονομάζει 6 βασικά χρώματα και 3 βασικά σχήματα.
  • Ακολουθεί εντολές που αποτελούνται από 3 μέρη.
  • Έχει πλούσιο αντιληπτικό λεξιλόγιο
  • Ονομάζει τα αντίθετα.
  • Ονομάζει διαδοχικά ημέρες της εβδομάδας.
  • Ανταλλάσσει πληροφορίες και κάνει ερωτήσεις.
  • Χρησιμοποιεί προτάσεις με λεπτομέρειες.
  • .Μπορεί να  αφηγηθεί  μια  ιστορία  με  λεπτομέρειες
  • Τραγουδά ολόκληρα τραγούδια και απαγγέλλει παιδικά ποιηματάκια.
  • Επικοινωνεί εύκολα με ενήλικες και άλλα παιδιά ηλικίας 6-7 ετών.
  • Τοποθετεί κατά σειρά αριθμούς.
  • Κατανοεί το «αριστερά» και το «δεξιά».
  • Χρησιμοποιεί αυξανόμενα πιο σύνθετες περιγραφές.
  • Απασχολείται με συζητήσεις.
  • Κατανοεί τις περισσότερες έννοιες του χρόνου.
  • Χρησιμοποιεί παρελθόντα και μέλλοντα χρόνο κατάλληλα.
  • Χρησιμοποιεί συνδέσμους.
  • Συμμετέχει σε  ομαδικές  δραστηριότητες

Layout Type

Presets Color

Background Image